Acolo e visul, aici e realitatea

Eram la sfârșitul unei burse în Franța. Eram de două luni acolo, într-un sistem în care lucrurile funcționau. Mai bine sau mai puțin bine. Totul mi se părea atât de simplu de realizat. Aveam impresia că, la întoarcerea în țară, era suficient să arăt colegilor sau oricui ar fi vrut să mă asculte, cât de ușor se pot face lucrurile bine. De aceea, când o profesoară căreia i-am trimis o scrisoare cu ideile ce-mi veniseră acolo la bursă, mi-a scris, ai grijă că acolo e visul, dar aici e realitatea, am zâmbit ca la o glumă bună. Desigur luasem în calcul faptul că vor fi greutăți, dar la fel de sigur eram că voi putea învinge aceste greutăți, că soluțiile pe care le-aș fi propus erau atât de … Normal că, revenind în țară, nimic din ceea ce mă gândisem să fac, nu mergea. Nu înțelegeam de ce. Nu vroiam să înțeleg. Poate dacă aș fi recitit mitul Peșterii poate că aș fi fost mai pregătit.

– Mai gândeşte-te şi la următorul aspect: dacă acel om, coborând, s-ar aşeza iarăşi în acelaşi loc de unde a plecat, oare nu ar avea ochii plini de întunecime, sosind deodată dinspre lumea însorită?

Nu numai că nu am reușit să schimb ceva, ci am reușit să enervez pe cei din jurul meu, să creez un gol în jurul meu sau, în cel mai bun caz, să trezesc zâmbete.

Şi nu s-ar spune despre el că, după ce s-a urcat, a revenit cu vederea coruptă şi că, deci, nici nu merită să încerci a sui?

De ce îmi amintesc de aceste lucruri acum? Nu pentru că aș fi recitit Mitul Peșterii, nici pentru că aș fi prin apropierea vreunui moment în care aș pleca la vreo bursă.

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

Lasă un răspuns

