… enfermé dehors

Să ies să fac fotografii? Să mă plimb printre oamenii ce aleargă să-și facă provizii de Sărbători (așa de parcă Învierea ar fi un asediu căruia trebuie să reziste cât mai mult)? În goana după rezerve concurată doar de goana celor ce vor să vândă cât mai mult, uităm ce se întâmplă, ce serbăm. Sigur ați văzut reclama ciudată de pe yahoo cu „sfert anterior de miel”. Procentul transformat în simbol ce ascunde sensuri, 25% de miel pare inteligibil, dar cuvântul anterior mă bagă în ceață. Posterior mai știu ce înseamnă, dar anterior? Anterior cui? Decât să fi pus cele două femei zâmbitoare, mai bine desena mielul. Și iată cum se poate goli de sens un simbol. Ca atunci când, deși nu am ținut post, mănânc pește pentru că e „Dezlegare la pește”. Se rescriu simbolurile. Ca și cum aș lăsa denumirea fișierului, dar aș schimba conținutul.

Simt nevoia să ies înlăuntrul meu, să nu mai fiu închis pe afară („enferme en dehors” expresie auzită în Auch). „Dar ușa e mereu deschisă/ Mereu e un dincolo”.

Hai că acum am la ce să mă gândesc toată ziua.

Lasă un răspuns

