În armată

toamna2Aceasta e o schița scrisă atunci când eram în timpul stagiului militar. Într-o duminică după-amiază am scris-o pe o foaie de hârtie ruptă dintr-un caiet. Din păcate acea foaie de hârtie nu o mai am. A mai rămas doar o foaie dactilografiată. Am păstrat regulile de când am scris schița (mă refer la regulile de genul î din i si alte asemănătoare):

Noapte. E atîta liniște în jur de parcă am aștepta o minune. Mă uitam la bocancii de pe rastel. Fiecare pereche parcă luase un pic din soldatul ce o purtase în timpul zilei. De la bocancii mai noi, abia scoși din depozit, pînă la bocancii îmbătrîniți în marșuri.
Deodată aud un zgomot. O pernă ce a căzut. Deschid ușa încet și mă duc sa o ridic. O pun încet lîngă acel soldat. Deodată el se întoarce și-mi spune: „Nu știu dacă Dorina o să mă mai aștepte, dacă o să mai fie totul ca înainte”. Il privesc și, deși știu că vorbește prin somn, îi spun încet: „Bineînțeles că o să te aștepte”. El zîmbește prin somn și se întoarce cu spatele la mine.
Privesc pe cei ce dorm si mă gîndesc că încă mai suntem un pic copii, că încă nu avem cute pe frunte. Deodată unul din cei de dormeau se trezește, se uită la mine lăsînd o cută să-i apară pe frunte:
– Ce te uiți mă așa?
– Mă uitam și eu ca să treacă timpul, spun.
– Uită-te nabii în altă parte, spune si se întoarce cu spatele.
Ies și închid ușa cu grijă, încercînd să nu fac prea mult zgomot. Ajuns pe hol îmi văd chipul în oglindă. Zîmbeam.

– Ce tot zîmbești? mă întrebase un coleg. Ce poti găsi aici de zîmbit?, continuase el să spună nervos.
– E vorba de supraviețuire, de un mod de supraviețuire, am spus.
– Tu îti dai seama cum arăți în hainele astea, cu privirea asta, la care pui zîmbetul ăsta stupid? mi-a zis el. De cînd nu te-ai mai privit în oglindă?
– De o veșnicie, i-am răspuns si el a dat din mînă a lehamite și s-a îndepărtat.

O durere ascuțită îmi aminti de pușca ce o țineam pe umăr.

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

Lasă un răspuns

