Ploaie in diferite coduri

Când eram mai mic credeam că a codifica înseamnă a pune la coadă. A ascunde într-o coadă un lucru pe care vrei să-l ții pentru tine. Acum mi se pare mai logic ca atunci să fi crezut că a codifica înseamnă să pui coadă. Mirarea vi-s-vis de acest cuvânt a fost atunci când am aflat că există cod – un pește cu acest nume. Nu reușeam să-mi imaginez acel pește așa cum nu reușeam să-mi imaginez peștele care se numea somn. Sau crap.

Multe erau altfel atunci când eram mai mic (mă feresc intenționat de folosirea cuvântului copil). De exemplu emisiunile despre starea vremii. Se numeau simplu meteo. Apărea o tanti acolo la televizor. În partea din stânga sus avea o hartă cu tot felul de linii trase peste conturul Europei. Vorbea folosind termeni deosebiți. Acolo am auzit pentru prima oară de cuvântul anticiclon. (Mi se părea un cuvânt atât de deosebit, încât multă vreme am căutat ocazii să-l folosesc). O altă expresie care-mi plăcea era front atmosferic. Asta îmi inspira ceva în genul unui război dus între armate de nori.

Pe atunci televiziunea era alb-negru (cu nuanțe de gri). Poate de aceea și acum când mă gândesc la ploaie văd ceva cenușiu spre negru. Așa ca și cum soarele dispărând dincolo de nori ar lua cu el și culorile.

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

Lasă un răspuns

