Astăzi

Astăzi nu o să scriu versuri. Astăzi versurile o să mă scrie, iar eu am să încerc să rimez cu cel ce am fost alaltăieri, iar ziua de ieri am s-o rimez cu cea de mâine. Am să-mi număr gândurile înșiruite ca silabele cuvintelor dintr-un vers. Pentru ca ritmul de ieri să fie același cu cel de mâine. Apoi am să încep fiecare zi cu majuscule, deși am văzut că există poezii la care fiecare vers începe cu literă mică. Există și poezii fără rimă, doar imagine și sunet, dar eu voi asemeni unei poezii vechi, uitate într-un caiet de liceu în care un băiat a scris o poezie pentru o fată. Și băiatul nu a avut curajul să-i arate poezia fetei și poezia a rămas în caietul de matematică. Poezia s-a ascuns printre formule. Așa cum băiatul se întâlnea cu acea fată și folosea formule (stereo)tipice de exprimare: ce mai faci, ai făcut tema, ai văzut ce subiecte am avut la lucrare. Și fata răspundea la aceste formule, așa cum ai înlocui într-o ecuație literele cu numere, doi ochi, un zâmbet, cele cinci degete ale ei care atingeau caietul și o voce care spunea fără să întrebe: pot să mă uit. Și băiatul ar fi zis nu vreau să te uiți, vreau să te ții minte așa cum ești și cum poate nu vei mai fi peste câțiva ani, când se va termina liceul. De fapt liceul nu se termină. Doar băiatul și fata terminau liceul.  Așa cum, oricât aș fi vrut, poeziile pot termina să mă scrie, pentru ca nu pot începe poezia. De altfel nici eu nu mai rimez cu cel de alaltăieri și nici cu cel de poimâine. În fiecare zi devin unic ca un vers alb care și-a pierdut rima, așa cum băiatul a pierdut ocazia de a arăta fetei poezia, așa cum băiatul va pierde dorința de a scrie poezii. De aceea va lipi versurile în propoziții sau fraze și va scrie un pic de proză. O picătură de proză pe care băiatul o va lăsa uitată pe o postare din octombrie de pe blog.

Lasă un răspuns

