Tumorău

Această postare e scrisă „iestărdei”.  Iar voi o veți citi  azi care a fost acum pentru mine un mâine. Astăzi, ieri-ul pentru cei ce citesc, gânduri vin peste mine.Az iujual. Și primul gând este: de ce oare simțim uneori nevoia să folosim cuvinte din engleză (sau ar trebui să spun americană?), de ce simțim că aceste cuvinte ar exprima mai bine ceea ce simțim? De ce cuvântul cool a devenit mai bun decât marfă (ca să nu mai spun de variantele mai vechi: mișto, de exemplu). Prietenii mei știu acel obicei al meu de a traduce din engleză expresiile. O traducere mot-a-mot (cuvânt-cu-cuvânt). Unii se enervează, alții s-au resemnat. Dar eu continui. Acest proces a început de la cineva care-mi povestea despre un film ce i-a plăcut foarte mult. Și cum se numea? l-am întrebat pe respectivul. Căzut în dragoste, mi-a răspuns. Mi-a trebuit ceva timp să-mi dau seama că eraFalling in love și că de fapt văzusem si eu filmul.

Obiceiul de a traduce versurile „songurilor” a început la o petrecere. Ascultam noua melodie (pe atunci noua) a lui Michael Jackson, „Bad”. Toți erau foarte încântați și, bineînțeles, eu, pentru echilibru, încercam să le explic că nu era chiar atât de formidabilă (pe atunci încă nu era la modă să spui cool). Are ritm, le spuneam, dar versurile sunt … Iar pentru a le explica le-am tradus în română: Pentru că sunt rău, sunt rău vino încoace, știi că sunt rău, sunt rău vino încoace, știi, sunt rău vino încoace, știi că sunt rău, sunt rău vino încoace, știi și toată lumea trebuie să răspundă acum doar să-ți spună încă odată cine-i rău. 

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

Lasă un răspuns

