Dimineaţa unei zile de toamnă

De 48 de zile postez zilnic. Poate că la un moment dat am să obosesc şi am să mă opresc. Până atunci privesc în jurul meu şi văd cum lucrurile încep să se aşeze. Ele au stat până acum în picioare, iar acum, obosite, se hotărăsc, în sfârşit să se aşeze. Eu rămân încă în picioare. Privesc lucrurile aşa cum stau ele aşezate (spun că stau aşezate pentru că nu le-am aşezat eu) şi încă nu m-am hotărât dacă să mă aşez şi eu sau să plec. Aş vrea să plec. Nu fac asta pentru că mă gândesc că dacă o să plec s-ar putea ca lucrurile să se ridice, să nu mai fie aşezate. Şi nu ştiu dacă aş suporta să mai văd lucrurile alergând în jurul meu, agăţându-se de mine, ascunzându-se în buzunare sau în gânduri.

Aşa că mă aşez şi eu lângă ele. Cum s-ar spune devin un om aşezat.  Adormite, lucrurile stau lângă mine, ignorându-mă parcă. Uite, grija zilei de mâine a adormit cu capul sprijinit de umărul meu în timp ce supărările de ieri au adormit în buzunarul interior de la haină. E atât de linişte în jurul meu încât aş putea să tai o bucată din linişte şi să mănânc încet din ea. Iau o pernă şi pun grija zilei de mâine să doarmă pe acea pernă. Apoi îmi scot haina încet, cu grijă, să nu trezesc supărările de ieri. Las haina pe spătarul unui scaun. Toată casa s-a umplut de linişte. Mă duc în bucătărie, îmi fac o cafea. Tai bucăţi mici de linişte din care muşc după ce beau un pic din cafea. Simt cafeaua cum mă trezeşte şi liniştea cum mă cuprinde cu totul. Afară e atât de soare. Spăl ceaşca şi o pun pe marginea chiuvetei. Sătul de liniştea mâncată ies în stradă. Respirând culorile toamnei mă plimb prin parc.

Lasă un răspuns

