O întâmplare veche

Această întâmplare mi-a fost povestită la un pahar de bere, într-o după-amiază când eram departe de București. Anumite amănunte nu le mai țin minte și poate le povestesc altfel, dar ce mai rămâne exact la fel de la o zi la alta? Dar să spun întâmplarea:
Într-o instituție șeful unui departament este chemat la director.
– Avem o problemă în secția dumitale, spune directorul. Șefa de la un birou se plânge că e jignită permanent de unul din angajați. Rezolvă problema, nu mai vreau să aud de asta. M-am săturat de aia, că tot vine pe capul meu și…
– Știu despre ce vorba, dar …, zice șeful departamentului
– Ascultă! îl întrerupse directorul, eu pot rezolva problema ușor, dar am înțeles că ai nevoie de amândoi.
Șeful departamentului a dat din cap în semn că a înțeles. A doua zi îl cheamă în birou pe angajatul ce jignea șefa.
– Măi Gigi măi! Ce ai mă cu șefa? Măi omule, sunteți rude, chiar ați ajuns de râsul întregului departament. Și acum vă știe și directorul.
– Șefu’ , faptul că sunt însurat cu soră-sa nu o face mai deșteaptă. Tot proastă e…
– Să nu te mai aud vorbind așa! zise șeful departamentului ridicând tonul. Tu știi că m-a chemat directorul și mi-a zis să rezolv problema? Știi ce înseamnă asta, nu? Ai familie, copii, chiar nu poți să-ți ții gura? Vrei să te dea afară?… Ați ajuns de râsul secției, vă certați de față cu toți.
– O s-o dea afară și pe ea? întrebă Gigi.
– Eu zic să te potolești, altfel te dau eu afară înainte să te dea directorul afară, zice directorul departamentului un pic nervos.
– Hai șefu, chiar așa? Gata! Promit să-mi țin gura.
Șeful departamentului îl privi pe Gigi câteva clipe. Apoi zice:
– Măi, dar ce facem? Te-a reclamat la director și …
– Spuneți șefu! Fac orice, să nu se supere proasta pe mine, zice Gigi.
– Măi, așa ai de gând să-ți ții gura?… Uite cum facem: Mâine la ședință îi ceri iertare pentru ce i-ai spus. Și asta de față cu toți.

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

