Blogul de seară

De când scriu pe blog nu am mai apucat să scriu pe foi. Cu excepția foilor oficiale pe care sunt obligat să le semnez, nu prea mai apuc să scriu cu pixul sau creionul sau stiloul pe vreo foaie. Mi-e dor uneori de senzația aceea pe care o aveam când, mai demult (și ce departe e acest demult!) scriam povestirile seara pe foi. Desigur o parte din acele foi le pierdeam, o parte le aruncam regretând mai târziu aceste acțiuni. Scriam și după câteva zile reveneam asupra textului rescriindu-l pe o foaie nouă.

Poate de aceea revin asupra unor postări. Am încercat să fac acest lucru în mod sistematic, dar după un timp, prins de alte treburi, nu mai apucam să revin asupra postărilor mai vechi. Apoi am încercat să fac clasamente, să le pun pe una din paginile blogului. Dar după un timp aceste clasamente mi se păreau că nu mă reprezintă. Și apoi, nici arta și nici știința nu se bazează pe democrație. Așa cum nu se pot supune la vot legile fizicii, nici faptul că o postare e bună sau nu, nu poate fi decisă de un clasament al voturilor.

Mi-am amintit de primul meu jurnal început în clasa a 8-a, pe care îl intitulasem «Jurnal de noapte». Mi-am adus aminte de faptul că în acel jurnal îmi plăcea să scriu mai multe despre lucruri întâmplate într-un trecut ceva mai îndepărtat, nu despre ce făcusem în ziua ce tocmai trecuse când mă așezam la masă să scriu în jurnal. Atunci mi-a venit ideea de a reveni asupra postărilor ce le-am scris acum un an. De aceea în fiecare seară revin la postările scrise în aceeași perioadă cu un an în urmă. Multe din aceste postări le rescriu, le corectez.

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

